coversfamily.reismee.nl

Oversteken naar Kaapverdie 850 mijl. De eerste 3 dagen!

Hallo lieve allemaal!

Het internet hier is niet zo geweldig...dus ik zet de foto's en verhaaltjes er in etappes op.....We zijn nu inmiddels 4 dagen hier.....We zijn dus veilig aangekomen! Vandaag vieren we Giel zijn verjaardag...en Daan is de 21e jarig.....Waarschijnlijk zijn we dan begonnen aan de 'grote oversteek'

Veel liefs!

Dinsdag 8 december 2009

We zeilen! Met een heerlijke noord oosten wind windkracht 3 en we halen gemiddeld 7 knopen. Het is heerlijk rustig en niemand is zeeziek.... We hebben wel voor de zekerheid pillen ingenomen....en met we bedoel ik dan Daan Nikki en ik. Kinderen zijn nu appelflappen aan het maken en we komen straks waarschijnlijk zelfs aanschool toe!!!

We zijn gisteravond rond 20.00 uur vertrokken. Het was nog even spannend of we wel wilde vertrekken. Thuis, met de verhuur van onze appartementen liep het niet helemaal lekker maarna wat telefoontjes leek het toch allemaal wel mee te vallen dusdaar gaan we!

We hebben 850 mijl voor de boeg, dit is ongeveer 1500 km en daar hopenwe ongeveer 5,5 dag over te doen.

Woensdag 9 december 2009

215 mijl gevaren.....pfff nog minimaal 600 te gaan!!! Is dit leuk.....?

We hebben gister de hele dag goede wind gehad en daarmee bedoel ik rustig en leefbaar. We hebben de wind pal van achter enzetten de spinnakerboom uit, deze zorgt erook voor dat de boot soepel door het water glijdt....heel stabiel.

Vandaag wordt de wind minder. De ochtendis heerlijk, lekker wakker worden en de dolfijnen zwommen in grote getalen om ons heen! (Dus Marielle....Luuk heeft heel veel wensen voor je gedaan) Tot het moment dat de wind plotseling volledig weg valt.......En nu varen we al weer 4 uur met de motor aan!!! Volgens het boek komen windstiltes in deze tijd van het jaar in dit gebied weinig voor!!!

Donderdag 10 december 2009

De hele nacht met de motor! De wind waait met 3 knopen dus daar hebben we niks aan.Inde ochtend trekt de wind langzaam aan om en om 12.00 zeilen we tussen de 6 a 7 knopen met 13 knopen wind.

We hebben de wind gezocht en gevonden en zijn iets van koers gewijzigd. Het weer programma wat Joep ons heeft aanbevolen werkt prima! Ugrib.com. We zeilen nu iets dichter langs de kust. Nog steeds 200 mijl varen.

......Accu kapot....hier zijn we achter gekomen op Gran Canaria. We hebben er twee accu's van 12 volt vanaf gehaald en doen het nu met 4 accu's.

Dit geeft wel wat spanning want we hebben het idee dat het voltage wel erg snel terug loopt. We houden schema's bij en starten de generator of motor als het voltage terug loopt tot 23.9......Voor de zekerheid.....wij weten niet tot hoever een accu leeg mag lopen.....

De oude generator blijft spannend, in de brand gevlogen op Mallorca, nu bij iedere startbeurt met quickstart vind ik het spannend! Maar hij doet het!! Ons nieuw aangeschafte generator(tje) blijft voorlopig nog even in de kast.

de huizertjes

Ha lieve familie
Fijn om even wat van jullie te horen.
Giel Gefeliciteerd!!!
En voor Luuk een hele dikke knuffel want ik weet zeker dat zijn wensen uit gaan komen....
Heel veel liefs Bas Lisa Max Daan en Marielle

mariska en rick

hey Zeehelden,

Gefeliciteerd met je verjaardag giel! Fijn om weer wat van jullie te lezen. Rick vraagt iedere dag hoeveel nachtjes hij nog moet slapen voordat je terugbent nik. Hij mist je heel erg. vannochtend hebben ze het kerstspel uitgevoerd op school en het was erg leuk. De herdertjes wilden alleen niet meer wakker worden omdat ze zo lekker op de grond lagen. Juf moest ze een beetje wakker kriebelen aan hun voeten. Rick wilde geen jozef zijn want hij wil alleen jou als Maria :-). Rick wil nog zeggen, ik heb twee tanden eruit. hij ging politieagentje spelen en deed een touw tussen zijn tanden en daar trok een kindje aan, voortand eruit. de volgende dag viel hij boven op zijn gezicht, andere voortand eruit! Het ziet er een tikkeltje ondeugend uit. Veel plezier met de reis, ik ga gauw jullie fotoos kijken, liefs uit sweet lake en veel plezier met giel en daan zijn verjaardag!

Vannochtend lag er een dik pak sneeuw, het is hier behoorlijk koud en echt een winterlandschap.

Liteke

jeetje wat spannend weer he. Giel gefeliciteerd!!! Daan jij ook vast gefeliciteerd met je verjaardag!!! Bijzonder he om het op de boot te vieren....! Ik hoop dat ze daar ook taart hebben.......!!!
We hebben jullie wel gemist hoor. Onze tijd in NL zit er alweer op. Het was jammer dat we jullie dit keer niet konden zien! Zaterdagochtend vliegen we door naar ierland.

trouwens we zitten van 14 tot 21 februari op St Lucia in de carribbean. ]komen jullie daar even heen varen?? Dat zou leuk zijn!!

Veel plezier he.

veel liefs en een dikke kus
liteke en de rest van de o´malleys

oma en opa van de huizertjes

lieve daan vandaag is het je verjaardag wij hopen dat het een hele gezellige dag mag worden wij genieten van jullie verhalen en smaakte de vis lekker of gaan jullie die vandaag op je verjaardag eten hier ligt nog steeds heel veel sneeuw o daan sorrie van harte gefeliciteerd en hele fijne kerstdagen waar jullie ook zitten