coversfamily.reismee.nl

Les geven en toch maar geen oesters

Carriacou 29-01-10

Het zijn korte tochtjes in The Caribbean. We varen samen met de Brandaan van Grenada naar Carriacou. Carriacou hoort ook bij Grenada. We blijven hier maar 1 nacht. In de ochtend ga ik met Daan schoolwerk doen. Giel gaat met Nikki en Luuk van boord zodat ik met Daan aan de slag kan. Tegelijk lesgeven aan Daan en Nikki vindt ik eigenlijk niet te doen. Ze hebben allebei nog veel te veel begeleiding nodig. Nikki vraag ik iedere dag of ze school wil doen maar daar antwoordt ze de laatste tijd steevast met nee op. Ik laat het maar zo. Nikki is slim genoeg en ze kent bijna alle letters al en een beetje lezen en rekenen kan ze ook.. dus no worries...... Oh ja en haar eerste tandje zit los!!! Hier is ze zo trots op! Iedereen noemt haar kleintje en daar wordt ze vaak zo boos om! Deze x weer komt ze huilend naar me toe en vertelt dat iemand haar weer kleintje heeft genoemd. Ze zegt mama volgens mij wordt ik nooit groot en mijn tanden gaan ook maar niet los zitten..... We voelen..... en ja!!!! Er zit er 1 los!! Ze is zo trots als een pauw! Eindelijk wordt ze groot!

Giel en Luuk zijn net weg en de man die gister naar ons bootje kwam roeien en ons oesters heeft beloofd klopt aan. Giel heeft tegen de man gezegd 'ik wil wel oesters','maar alleen als ik ze lekker vindt en als ze een beetje groot zijn'. 'Ik wil ze dus wel eerst even proeven....'. De man komt half dronken aangeroeid en legt zijn bootje aan onze boot vast en begint alvast 12 oesters open te maken. Ik pruttel tegen en zeg dat hij maar beter even kan wachten tot mijn Giel weer terug is.... No woman...don't worry, deze zijn gratis om te proeven en of ik een biertje voor hem heb......Ik geef hem zijn biertje en zeg lachend 'nice breakfast'! Wanneer hij ze geopend heeft geeft hij mij het bord en emmer gevuld met oesters en zegt 'ik kom zo wel weer terug als je man er is......en uh heb je ook rum in huis.....

Giel komt terug en proeft de oesters.....mmmmm nee hij vindt ze echt niet lekker....en erg klein..... Wat doe je dan??? Neem je dan alle 36 oesters af omdat hij met zijn roeibootje, vroeg in de ochtend, voor ons oesters is gaan halen??? De man komt terug en vraagt om geld..... Giel zegt 'sorry but I don't like these oysters... 'Bedankt, ik betaal voor 12 oesters en de moeite' 'Maar de rest kun je weer verkopen'! De man wordt boos en begint een héél verhaal over geen respect en dat hij zo hard werkt en ook zijn geld moet verdienen en dat hij voor ons helemaal.......enz. Enz. Hij vaart boos weg.... Wij vragen ons af of we ze nu beter toch hadden kunnen kopen?

Reacties

Reacties

(juf) Beate

Poeh, wat een verhaal! Nee, goed gereageerd! Voordat je't weet heb je het halve dorp aangemeerd aan jullie boot, zo van 'die buitenlanders kan je een oor aan naaien'. En over respect gesproken, Giel heeft heel respectvol '12 en de moeite' willen betalen, dat vind ik al knap zat.
Het apart les geven vind ik ook kloppen. Op school zouden ze tenslotte ook niet samen in één klas zitten dus jouw les mag ook afzonderlijk.
Wat leuk voor Nikki dat haar tand los zit! Zo worden ze ineens heel ander 'mensjes'...
Lieve groet aan jullie allemaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!