coversfamily.reismee.nl

Sorry loop een beetje achter! Nu verhaal van St. Lucia!

St Lucia Maandag

22-2-2010

Een volle week zijn we op St Lucia geweest...Liteke,Martin,Lisa,Fynn en Tess zijn gister weer naar huis gegaan. We hebben 'vakantie gevierd'. We hebben veel tijd doorgebracht bij het resort waar de O'malley's verbleven. We zijn zowaar niet weggestuurd ondanks de ietwat verwilderde looks van onze familie...... We leggen onze dingy iedere dag, aan een verborgen steiger naast het hotel......Om nou pontificaal bij het resort voor op het strand te knallen....valt ook zo op.....We komen via de hoofdingang binnenwandelen terwijl we vriendelijk knikken naar de daar op wacht staande beveiliging....Ze geloven dat we gasten zijn en laten ons doorlopen.....gelukkig! En zo zwemmen we de hele week in het heerlijke zwembad en bubbelbad!

Dinsdag na een heerlijk dagje zwembad willen wij vertrekken.... Liteke zegt 'Oh leuk, wij lopen wel even mee'. 'Dan kunnen we gelijk eens zien hoe jullie dat nou doen met zo'n bijbootje.....leuk om jullie even uit te zwaaien'. Giel gaat vooruit om ons bootje vanaf het verborgen steigertje op te pikken en naar het strand te varen, het is immers leuker om van het strand uitgezwaaid te worden. Wij lopen op het strand en ik zie de branding.....Oeps best hoge golven! Ik zeg tegen Liteke.....'Ik denk niet dat dit een goed idee is.....'Maar tegelijkertijd komt Giel al aangescheurd..... Ik wil nog roepen, 'Giel de golven zijn te hoog!'Maar het is al te laat......Giel komt dwars op de golven te liggen en slaat nog net niet om.....de tweede golf gooit hem op het strand!!! Tja en hoe komen we hier nu weer weg....Giel heeft moeite om het bootje op het strand te houden dus roept dat we snel in moeten stappen! (ik sta op mijn gemak nog even een paar foto's te maken) Tijd om na te denken heb ik niet meer, dus we springen erin!! En Ooooooh.....golven gooien ons bijna om en ik spring er weer uit om samen met Giel het bootje in bedwang te houden......Bootje op het strand om dan vervolgens weer de diepte in te drijven!! Giel en ik allebei aan één kant hangend....met kleren aan volledig in het water! Luuk huilt, Daan kijkt ''bedenkelijk' en Nikki ligt dubbel van het lachen...... De O'Malley's staan geschrokken en ook een beetje lacherig aan de kant. Het restaurant op het strand zit vol met hoofdschuddende amerikaanse gasten..... Wat een tafereel! Met moeite klimmen we als twee verzopen katten en met onze voeten afzettend in het bootje om zwaaiend afscheid te nemen.Wij moeten de hele weg naar de boot vreselijk lachen!

We hebben afgesproken woensdag een dagje te gaan zeilen. Zo kunnen ze een beetje proeven aan hoe wij dit jaar leven. Ze vinden het best spannend!

We vertrekken vroeg....en besluiten twee uurtjes te zeilen en voor anker te gaan bij Pigeon

island....We rengen daar de dag door. 6 kleine kindjes op de boot.....Niemand wordt zeeziek. Alleen baby Tess heeft het niet zo erg naar haar zin.....Ze is ziek en moet overgeven....griepje uit New York! Liteke en Martin moeten dan ook om de beurt de wacht houden bij haar op het grote bed! Ondanks dat hebben we een heerlijk dagje, we eten rauwe tonijn en Daan laat trots zijn dingy stuurmanskunsten zien. Liteke die engels gestudeerd heeft en ook juf is geeft Daan les en ook in het engels. Dit vindt hij veel leuker dan Juffie Monica......

Nikki die altijd erg jongensachtig is en alleen vriendjes heeft wordt met Kathelijne en nu Lisa om haar heen een echt meisje.....met vlechten en bloemetjes in haar haar!

We huren deze week ook nog een auto om St Lucia een beetje te verkennen. Een beetje lang rijden,vinden we het wel......voor een zeer toeristische waterval waar je niet eens mag zwemmen! Maar met de heerlijke lunch in Marigot Bay en de kinderen die echt heel leuk met elkaar spelen is het weer een leuke dag! Onze familie besluit op de terug weg Off the road nog een andere waterval te bezoeken. We hadden eigenlijk een 4wdrive nodig om daar te komen!!! Maar ja, deze waterval maakt ons blij! Het is verrassend, stil, betoverend met veel bloeiende bloemen en hoge palmbomen in een tropische omgeving en we zwemmen er bloot!

De week gaat véél te snel voorbij! De laatste avond drinken we een borrel (te veel) bij ons op de boot en Liteke en Martin ontmoeten de Valentijn en de Barbarossa die inmiddels ook aangekomen zijn!

Reacties

Reacties

Liteke

wat was het gezellig he...! heb nu alweer heimwee!
Dank voor het leuke verslag!xxx

rick voor nikki

nik,ik praat elke dag met mamma over jou waar je bent,soms maak ik me zorgen over haaien of de woeste zee, mijn tand onder zit ook los mijn eerste wiebeltand. Tegen mamma heb ik gezegd dat ik met jou wil trouwen als ik groot ben

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!