coversfamily.reismee.nl

Speervissen.............met de kinderen op je rug!!!

Tonijn wordt helaas voor onze neus opgegeten..............!!!!

Peter Island, little Harbour Bay was een heerlijke baai om te liggen! Giel heeft de smaak te pakken van het speervissen! Hij zwemt met Luuk en Nikki een stukje. Nikki komt een half uurtje later doodleuk vertellen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.......Mam moet je horen.....papa vangt zoooo'n grote tonijn maar zooo zonde hij werd direct opgegeten door zooooo'n grote barracuda. Hij heeft hem zo van de speer afgegeten en in twee happen was de tonijn op en de draad is doorgebeten! Grappig om te zien wat voor de kinderen hun wereld wordt. Laatst was ik met Luuk naar een plaatjesboek aan het kijken en ik vroeg hem wat is dit....en dit...? Er kwam een plaatje met een kiwi maar die herkende hij niet als zodanig 'een kokosnoot!' zei hij overtuigd van zichzelf.

Het snorkelen is hier erg mooi! We zien schildpadden, barracuda's en pijlstaartroggen. Grote roggen met stippen(Spotted Eagle Rays) vliegen met hun vleugels door het water. We liggen met ons achter anker uit zodat we een niet te grote draaicirkel hebben. We liggen nl, op 15 meter diepte en hebben 45 meter ketting uit. Dit gaat prima! We liggen hier met (maar) 3 andere boten.

'Think about your wife and children......'!

Norman Island, The Bight Ook weer heel leuk! We liggen hier weer als een van de weinigen voor anker. De baai ligt vol met moorings dus het is dan ook altijd lastig om daar tussen een goed plekje te vinden. Met ankeren heb je altijd meer ruimte nodig dan aan een mooring. We vinden een plekje dicht bij het strand en strandtent. We binden de boot aan de achterkant, met een lange lijn vast aan een boom op de kant. Zo blijven we op onze plek en nemen we minder ruimte in beslag. We worden hier voor het eerst gecontroleerd door de douane. Ze willen alles van ons zien en gelukkig hebben we alles op orde. Van onze boot zwemmen we zo naar de kant en met ons doen ook de kinderen dat van onze Canadese buurboot. We raken aan de praat met de ouders en de tweede avond kloppen ze bij ons aan voor een biertje. Bij deze strandtent is het leuk! Er liggen allerlei spellen, van hout gemaakt, voor jong en oud. Er wordt voetbal gespeeld (eindelijk weer voor Daan) en we ontmoeten wat mensen. Van een Australisch stel (die al jaren de wereld rond zeilen (voorheen ook met hun kinderen) krijgen we het adres en nummer van iemand op Curacao die eventueel onze boot kan behandelen. Zij raden ons ook ten zeerste af om van Curacao naar Trinidad te zeilen! 'Think about your wife and children and don't do it'! Tegen wind en stroming in is dit dus niet zo'n handige route! Mmmm moeten we het waarschijnlijk toch weer anders gaan plannen! We krijgen ook nog een leuke kinder dvd van deze mensen! Iedereen is hier zeer geinteresserd in ons verhaal. Allemaal zeilers die 2 weken op zeilvakantie zijn en velen van hen hebben de droom om ook eens rond de wereld te gaan zeilen. Ook ontmoeten we Chris en Pam die ons vertellen waar we de volgende dag moeten zijn.........Full moonparty op het strand van Trellis Bay