coversfamily.reismee.nl

Weerzien met Valentijn wat betekend zwaar verliezen met klaverjassen.

Jost van Dyke was na de depressieve, regenachtige, toch geen moederdag 'dag' toch nog best leuk! Gewoon weer hetzelfde verhaal met mooie witte strandjes en mooi snorkelen. De Valentijn die ons natuurlijk al 10 dagen geleden zou komen vergezellen is nog in St Maarten voor hun 'kapotte' watermaker. Ze hebben wel aangegeven snel te willen komen maar wij rekenen er eigenlijk nog niet op. Maar per sms laten ze weten dat de watermaker het weer doet....alleen nu stopt hij alleen niet meer met water maken!!!! Toch lukt het hun die avond nog te vertrekken!!! En nu zijn we weer samen!

Inmiddels een week later.........

Wij zijn van Jost van Dyke naar Sopers Hole gevaren en vandaaruit in 1 x naar Spanish Town waar we eindelijk weer de Valentijn zien.... Leuk! Iedereen helemaal weer happy! De kinderen spelen en vinden het heerlijk met elkaar! Wij hebben een nieuwe verslaving....en dat is klaverjassen. We kunnen iedere avond niet wachten tot het weer zover is! Alleen winnen is voor ons NOG niet echt makkelijk! Tot 2 uur in de nacht zitten we te kaarten...... Gisteravond dan ook maar even een rustavond genomen. We waren allemaal bekaf.

We hebben gezamenlijk de Virgin Gorda, Nord Sound, Bitter end bezocht. Hier hebben we een heerlijke tijd en hebben Giel en ik zowaar een avond met zijn tweeen gehad! Baaf heeft op Luuk gepast en Daan en Nikki hebben op de Valentijn gespeeld tot wij terug waren. Het was een heerlijke avond die voor mij eindigde met een val van de dinghy! We kwamen bij de Valentijn, lichtelijk aangeschoten om de kinderen op te halen....ik klim op hun boot en ik weet niet precies wat er toen gebeurde maar het volgende moment lag ik in het water met (gelukkig) onze waterdichte marifoon en mijn slippers, die ik nu kwijt ben! 'Ik vond ze toch niet mooi' zei Giel .......Ik draag ze pas drie jaar!!!! De volgende dag hebben we een Catamaran gehuurd......was leuk! Giel vloog met alle kinderen over het water. Daan en Floris trokken om de beurt hun kant van het zeil aan.Toen Giel met Monica (Valentijn) een rondje deed zijn ze (expres) omgeslagen....leuk! Alleen kwamen ze zonder hulp niet meer terug!

Vandaar uit doen wij een herhalingsrondje en laten wij de Valentijn de mooie Baths zien! Weer geweldig en helemaal niet erg om dit voor de tweede x te doen. We nemen deze x koude biertjes mee om deze na de wandeling in de zee op te drinken! Voor de kinderen een fles limonade en koekjes nadat ze van de hoogste rots zijn afgesprongen en van de natuurlijke glijbaan zijn afgegeleden. We liggen s'nachts weer aan de 'Illegale' prive mooring aan het mooie witte strand en snorkelparadijs maar dan nu met twee boten! We leggen de Valentijn en de Jonathan met veel stootwillen en lijnen aan elkaar! We stappen zo over. Wij klaverjassen weer maar dan nu op de Valentijn. We hoeven ons nu geen zorgen te maken dat Luuk wakker wordt. En de kinderen hebben elkaar om 7 uur s'ochtends alweer gevonden. Daar vandaan vertrekken we de volgende dag naar Norman Island waar we snorkelen bij de Indians......Dit is een rotsformatie waar het water erg helder is en we via steile wanden onder water langs het mooie koraal snorkelen. Luuk gaat steevast mee op een ligbedje. Snorkelen vindt hij nog maar niks....... Nikki en Giel zien een baby haai!

Eveline

Cool! Een babyhaai! Ik kan me goed voorstellen dat het snorkelen nog niet verveeld. De onderwaterwereld is ook zo mooi en divers. Echt top.
Uit alles is te lezen hoe jullie het naar jullie zin hebben en voor ons is dat dan weer leuk omdat we glimlachend je verslagen lezen Monica. Blijf dus vooral doorschrijven!!

Liefs voor iedereen,
Eveline

Aurelia

Beste Giel Monica en de kids,

Wij hebben nog geen bericht naar jullie toegestuurd maar wij volgen jullie reis via deze site met veel aandacht. Jullie hebben zoveel meegemaakt en in zo weinig tijd ''chapeau'' aan jullie twee .wij hopen jullie snel te zien.
Liefs van ons 3 tje's, a bientot
Aurelia