coversfamily.reismee.nl

We zijn op Bonaire

We zijn op Bonaire! Lekker Hollands!

Zonder wind zijn we naar Bonaire gevaren! Er was wel wind verwacht maar helaas klopte de voorspelling niet. Vlak voor de kust van Bonaire trok de wind wat aan dus we zijn wel zeilend Bonaire binnen gevaren. We werden bij land in zicht tegemoet gevlogen door een helikopter van de kustwacht van Bonaire. Ze circelden rondjes boven onze boot en riepen ons op via de marifoon. Na veel vragen beantwoord te hebben vliegen ze weer terug. Kinderen vinden het geweldig zo'n helikopter boven de boot.De pilotenzwaaien naar de kinderen met hun armen uit de raampjes.

Bij aankomst zoeken we een mooring (je mag in Bonaire niet ankeren) en zien dat er veel boten zijn met kinderen. We worden ook direct uitgenodigd om een verjaardagsfeestje van één van de kinderen bij te wonen.

We vinden het heerlijk om op Bonaire te zijn! Lekker Nederlands! We eten heerlijke bruine boterhammen en lekkere Nederlandse melk! En krentenbollen en filet American en.....en......

We spelen cricket en doen een wedstrijdje touwtrekken

De mooringplek is echt midden in het centrum en de dingy leggen we aan een steiger bij Karels Bar, een begrip op Bonaire. Alles is op loopafstand. Een beter vakantiehuisje kun je je niet wensen. We varen met de dinghy in 10 minuten naar een strand op klein Bonaire waar ons buurjongentje uit Engeland zijn verjaardag viert met nog 7 andere kinderen. We bbq en en blijven er tot zonsondergang. We spelen cricket en doen een wedstrijd touwtrekken. De kinderen vinden het moeilijk om met de andere kinderen te spelen die natuurlijk allemaal engels met elkaar spreken.

Nikki is uren bezig met het bouwen van een zandkasteel (in haar eentje) en zegt s'avonds voor het slapen gaan tegen mij.....'mama, weet je waarom ik ook graag naar huis wil'......'omdat ik daar veel lievere vriendjes heb, en die weten tenminste wat ik leuk vind om te spelen......'

Krab hapt stukje van Daan zijn vinger......

Daan maakt wel indruk met de schaar van een krab die een stukje van Daan zijn vingertopje af knipt! Daan citeert.....Ik pakte de krab op omdat ik wilde dat hij uit zijn huisje zou komen. Ik tikte op zijn huisje maar dat werkte niet en meestal als je aan zijn schaar zit dan komt hij wel.......ik zat een paar x aan zijn schaar en toen beet hij in mijn vinger! Ik vond het wel erg pijnlijk maar hoefde niet te huilen! Maar we hebben wraak genomen. Een ander kindje zei tegen mij 'dead or alive'? Toen zei ik 'dead' en toen gooide hij hem op de bbq! En niet alle moeders vonden dat leuk! Die zeiden dat we hem dan ook op moesten eten en toen zei ik gatver!

Om half acht s'ochtendsvoetbal kijken

Vanochtend hebben we voetbal gekeken in een kroeg hier aan de overkant. Het was 7.30 uur en er waren er al velen aan het bier! Om 11.00 uur ging Giel nog even terug voor Japan-Kameroen en toen was iedereen laveloos!

Ik moet nu even stoppen want Luuk barst uitelkaar van ellende.....hij huilt vreselijk en jammert nooooit meer nooooooit meer oh oh oh nooooit meer zal ik mijn flesje terug zien!!!!!!!!!! We kunnen zijn tuitbekertje nergens vinden en hij heeft weer eens zijn middagslaapje gemist! EN dan is alles echt veel erger.

Reacties

Reacties

Kunst

Lac Bay is leuk om te surfen & de ouders van Edison hebben een Museum (leuk voor kinderen) . Vraag een "local" naar het museum van Jenny.

Veel plezier!

Ankie en co

Hallo lieve mensen,

Er wordt hier echt uitgekeken naar jullie terugkomst.
Seb en Flyn hebben het de laatste tijd vaak over Nikki
en Daan. Geniet er nog maar even van, klinkt allemaal nog heel leuk en gezellig.

Liefs Ankie, Oscar en kids

Carlijne

Hoi Monica,

Weinig gereageerd op je prachtige verhalen..... maar ik heb ze wel allemaal gelezen. Kan mij voorstellen dat jullie de datum van 1 augustus met gemengde gevoelens tegemoet zien. Geniet nog volop van al het mooi's wat jullie nog zullen zien en( mede dankzij jouw blog) koester alle herinneringen aan die waanzinnige mooie plekken waar jullie zijn geweest. Er is hier ook een klein mannetje dat uitkijkt naar jullie thuiskomst..... "Luuk tuin..... Luuk op vakantie.... Bijna terug.... Samen spelen???"
Groetjes Timo, Carlijne, Ayden en Yuna

Libis

Hi, we komen zo (nu) op de koffie, Chiel we nemen nog een T-shirt zonder gaten voor je mee.
Floor en Jelle

pat, manon, cai en tico

Ook op bonaire maken jullie vrienden....wij gaan jullie missen als jullie doorgaan naar curacao. leuk dat nikkie bij ons heeft geslapen.....had daan geen spijt?
Dus nu niet meer naar het mooiste surfstrandje ter wereld!!! www.jibecity.com
we zien elkaar in nederland deze winter!! Sometime....someplace....somewhere...!!!
Pat, Manon, CaI & Tico

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!