coversfamily.reismee.nl

Met pijn in buik afscheid nemen en op weg naar de Briste Maagdeneilanden

KLik hier voor meer foto's http://coversfamily.jalbum.net/

Virgin Islands Virgin Gorda

Zijn vanochtend toch maar vertrokken! We wilden eigenlijk geen afscheid nemen van de Modesty en de Valentijn, maar we rekken het nu toch wel al erg lang ! Langer dan een maand hebben we om en bij St Maarten gezeild. De laatste weken intensief met de andere twee boten opgetrokken en we hadden er eigenlijk nog geen genoeg van! We missen ze nu al! Ook al komt de Valentijn ook snel naar de Britse Maagden eilanden (BVI's).

Maar willen we de maagdeneilanden ook een beetje rustig kunnen zien moeten we nu toch echt weg! Vanochtend om 4 uur werd ik wakker en zei tegen Giel kom op we gaan! We maakten de boot klaar en werden echt wakker door samen even te zwemmen! Best een beetje eng in het donkere water. De kinderen sliepen lekker door. 80 mijl naar de bvi's.

We hebben ongeveer 15 knopen wind en we hebben een rustig tochtje. De motor moet er af en toe een beetje bij, willen we nog voor het donker aankomen. Giel wil het gerepareerde spinnakkerzeil uitproberen maar op het moment dat we deze willen hijsen zit hij weer in de knoop! Giel laat het maar even zitten....bang om hem weer kapot te zeilen!

Giel heeft van een Rastaman in Marigotbay een dingy gekocht! Hij ziet er niet uit en is nu nog zo lek als het maar kan! Giel heeft er alle vertrouwen in dat hij hem kan maken! En vertrouwt er op dat wij binnenkort met droge voeten en kleren naar de kant kunnen. Dit is met onze huidige dingy niet echt (meer) mogelijk....

Barbarossa

Weer op weg naar nieuwe avonturen. Ik heb begrepen dat wij jullie niet meer gaan tegenkomen want de oversteek naar huis staat nog niet in de planning, jammer dan zien we jullie ooit bij terugkomst op het vaste land in NL. wel jammer jongens maar zo gaat dat met wereldreizigers, Luuk een dikke kus en Daan en Nikki natuurlijk ook, doei doei en goed vaart, geniet van de BVI's , Bonnie ligt vlak bij jullie, Annie heeft jullie al gespot.

Eveline

Fijn te lezen dat alles nog steeds goed gaat. Vooral de boot is zo te lezen een bron van 'vermaak'. Je krijgt in ieder geval niet de kans je te gaan vervelen!! We zijn erg benieuwd naar jullie volgende verhaal en we hopen dat de boot vanaf nu minder spatjes gaat geven.
Veel plezier weer verder en dikke knuffel voor de kinderen,
Eveline