coversfamily.reismee.nl

Het aftellen is begonnen!!

Curacao het einde van onze reis!!! Ondanks dat we een maand in Curacao zijn is dit echt het einde van ons zeilavontuur en alles staat dan ook in het teken van ons vertrek.

We liggen in het Spaanse water samen met misschien wel 200 andere boten die hier allemaal het orkaanseizoen afwachten.

Er zijn ook mensen net als wij die hun boot uit het water halen om tijdelijk naar huis te gaan.

Bij ons voelt het allemaal triest en we willen helemaal niet van de boot.

We liggen met 4 andere bekende boten in een baai en trekken regelmatig met elkaar op. (de Libis, Pacific Bliss, Bonaire, en de Blue Sky)

Met zijn allen zijn we getuigen dat Nederland de finale verliest van Spanje. Bij terugkomst op de boot valt het Daan op dat onze vlag er wel heel anders uitziet!? De niet Nederlandse boten hebben onze boot versierd met Spaanse vlaggen!

Na 10 dagen hier voor anker te hebben gelegen, vertrekken we naar Willemstad waar de pondjesbrug ons doorgang geeft tot het water van Curacao Marine.

In het zicht van de haven knallen we nog even vol op een zandbank!! We kijken op de kaart en we hebben gewoon niet goed gekeken! Op de kaart zien we ook dat er een grote zandbank ligt.

We proberen wat maar we komen niet los. Giel gaat naar de kant om hulp te halen en ik besluit samen met de kinderen het nog een keer te proberen. Wat blijkt, flink in zijn achteruit en met het roer de andere kant op komen we los. Daan roept wel 10 x via de marifoon de haven op om Giel te bereiken.

'Curacao Marine, Curacao Marine, this is yacht Jonathan do you copy'

Ik ben zo trots op ons! Van totaal niet kunnen zeilen, varen we nu alleen zonder Giel in een smalle haven, Daan weet een marifoon te gebruiken en Nikki en Luuk staan op de punt van de boot om mij aanwijzingen te geven of ik niet te dicht naar de kant ga, of te dicht bij een ander boot kom. Wat hebben onze kinderen veel geleerd dit jaar!

Giel komt trots terug.

Ik stuur de boot met zweet onder de oksels een smalle havenplek in en het gaat goed!!!

Dan is het hard werken geblazen om alle spullen van boord te krijgen. We hebben op het laatste moment een appartement gevonden die perfect is! Niet te duur, zwembad, airco en voor ons super de luxe na een jaar op de boot! Het lijkt wel een villa!

Toen de boot op de kant werd getakeld was ik erg onder de indruk! Wat lijkt de boot groot zo op een takelwagen.

We laten de boot schillen (pealen) en vanochtend is het eerste stukje gedaan. Op het eerste gezicht ziet het er allemaal goed uit.

Giel ligt vandaag plat met pijn in zijn rug. Morgen een dagje niet werken op de boot, dan vieren we mijn verjaardag.

Leuk! de Familie Hulsker uit Bonaire komt ons opzoeken! As zondag komen ze 5 dagen in het appartement naast ons!

Het aftellen is begonnen, nog 12 dagen......

Huub, Rob, Iris en Ben

Lieve Monica, voor morgen alvast gefeliciteerd met je verjaardag!! Wel raar misschien om je verjaardag in afscheidssfeer te vieren en als enige dit jaar, niet zeilend. Toch heel veel plezier en geniet van de laatste dagen daar. En Giel sterkte met je rug. Groetjes van ons allemaal.

Tom en Marleen Covers

Jarige Monica, van harte gefeliciteerd met je (30e?) verjaardag, schat ik in. Als ik per ongeluk te hoog zit, dan mijn excuses bij voorbaat. Nog vele jaren in gezondheid en fijne laatste dagen in Curacao.
Groeten van Marleen en Tom

Ankie en Co

Hallo lieve mensen,

Jeetje wat is het afgelopen jaar om gevlogen en wat hebben jullie veel meegemaakt. Geniet nog van jullie laatse dagen. Monica, van harte gefeliciteerd.
Groetjes van ons allemaal.

oma en Michael

Er is er een jarig

Hoera Hoera
Dat kun je niet zien
maar dat is Monica

Monica hartelijk gefeliciteerd met je 39e verjaardag.

Ook voor Daan Nikki en Luuk.

Heel veel kusjes en liefs van Oma en Michael.

Het is al gauw 2 augustus he!! Heel fijn.

oma en Michael

Sorry Giel Ik ben jouw vergeten.

Harelijk gefeliciteerd met de verjaardag van Monica

Oma en Michael

Ineke Adegeest

Monica, Lang zal ze leven in de gloria. Ik had het al een keer geprobeerd maar lukte niet. Hopelijk nu wel. Giel en de kinderen ook gefeliciteerd. Ben even vergeten hoe jong je ook alweer wordt. 37,38 of 39, zit ik in ieder geval altijd goed.

Nou groetjes en maak er maar een lekker feestje van.

Liefs en een knuffel, tante Ine

Eveline

Lieve allemaal,

Ten eerste nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Monica. Ik hoop dat het een leuke dag was zonder heimwee naar de boot, want we kunnen ons voorstellen dat het wel wennen is zo weer op het land te leven.
Nu het eind zo sterk in zicht is zullen jullie wel veel terugdenken aan alle mooie plekken die jullie bezocht hebben met de Jonathan. Tja, het is dan ook een heel mooie en bijzondere ervaring geweest die jullie hebben gehad met het hele gezin.
Aan de ene kant zijn we blij dat jullie terugkomen en aan de andere kant gaan we absoluut de verhalen missen.
Het is inderdaad ook super wat jullie allemaal hebben geleerd in deze periode en wat Daan, Nikki en Luuk hebben geleerd gaat zo veel verder dan wat ze op school hadden kunnen leren.....
In ieder geval wensen we jullie nog een fijne laatste periode op Curacao toe en tot ziens weer in Nederland.

Dikke knuffel,
Eveline en kids