coversfamily.reismee.nl

Curacao en de Albert Heijn zonder Beesies!

Het is even wennen in de Spaanse wateren van Curacao nadat we middenin de stad van Bonaire, overal in kristalhelder water hebben gelegen. Nu, liggen we overal erg ver vandaan. Wel met een aantal boten bij elkaar dat is dan wel weer gezellig. Als je naar de supermarkt wilt is er ‘s ochtends om 10 uur een bus die je gratis brengt. De kinderen vinden dit echt een uitje. Je krijgt een uur de tijd om boodschappen te doen en dan gaat de bus weer terug. Erg grappig, de bus zit vol met cruisers die de wereld rond zeilen en die zien er dan allemaal ongeveer zo uit als Giel hahaha. Ongeschoren mannen, kinderen die niet echt hun haartjes in een scheiding hebben en zeker geen gestreken kleding. Wanneer wij boodschappen doen, haalt de bus ondertussen ook nog even een lichting vakantiegangers op van een nabij gelegen resort. Wat eenverschil! De bezoekers van het resort zien er allemaal net even wat netter uit :)

Verder ‘moeten’ we hier eigenlijk heel veel maar er komt niet echt iets uit onze handen. Wel hebben we gister een auto gehuurd en zijn we op de werf geweest waar onze boot eruit gaat. We moeten een appartement zoeken waar we kunnen verblijven als de boot eruit is. (als iemand iets weet?) Het is hoogseizoen dus de betaalbare appartementen zijn allemaal vol. Degene die wij leuk vinden zijn gelijk 375 dollar per nacht!

Ook zijn we in het centrum van Willemstad, springend, nog net op tijd, over de pondjesbrug gelopen. Erg leuk zo'n draaiende brug met uitzicht op de gekleurde huizen. Volgende week zal deze brug voor ons open draaien wanneer wij naar de werf gaan! Even oproepen op kanaal 17 vlak voordat we eraan komen! Leuk en bijzonder zal dat zijn

Het Westpunt van Curacao was ongeveer een half uur rijden. Giel en Daan sprongen daar van een rots de zee in. Zo zwommen ze naar het strand. Giel en ik waren onze zwemkleding vergeten, in ons ondergoed dan maar, het was zo heet!

Ook waren we voor het eerst sinds lange tijd weer in, jawel, de Albert Heijn! Oh wat lekker!We gingen voor de Beesies, alleen die waren op!

Het voetbal hebben we gekeken in Zanzibar, een beachbar/ loungeachtige tent bij een luxe 5-sterren resort met vakantiegangers en veel oranje. Erg leuk!! Kinderen op het strand of aan de voetbaltafel en wij aan de bar kijkend naar het voetbal.

Peter Huizinga

Tsja, zeer bekend!! De bar, het eiland en resourt. Wij zijn er 3 jaar geleden geweest. Ik zal even een vriendin vragen die er tien jaar heeft gewoond.
Ayo Dushies!

Aurelia

Beste Mionica Gil en de kids ,

Wij volgen jullie met heel veel aandacht, altijd leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!
Ik heb hier een adres op Curaco van een vakantievilla met zwembad in de wijk Salina in Willemstad www.Casabonbini.com Corine is de beheerder het is 490 euros p/w voor jullie 5 tel in Nl 030-2948262 of vanuit Curacao 0031-302948262 hoop dat het gaat lukken ....liefs Aurelia Rocco en Enza

Aurelia

Als jullie nog niets vinden even kijken op de site http://www.iha.co.nl/ daar heb jij altijd wat voor redelijke prijzen, succes ...

alex bond

British hero sailor saves 24 starving islanders during voyage to Australia... and the name's Mr Bond
By Daily Mail Reporter
Created 2:40 PM on 10th May 2010

Comments (64) Add to My Stories
A British sailor came to the rescue of a group of 'desperate and starving' islanders after chancing upon them on his way to Australia, the coastguard said today.
Alex Bond, from Penryn, Cornwall, docked the yacht Mary Powell at Kanton Island - an atoll between Hawaii and Fiji - where he was met by extraordinary scenes.
Mr Bond, 46, who was delivering the 10-metre yacht from Hawaii, found the island's 14 adults and 10 children had been given no supplies for several months. The ship due to bring them was stuck nearby.
Sailor Alex Bond, pictured here with his partner Sonia Balfou, saved a group of islanders from starving to death after discovering them on his way to Australia

He contacted Falmouth Coastguard for help, who in turn called their American counterparts and the Honolulu authorities to arrange a drop-off.
In the meantime he gave the islanders - who had been surviving on coconuts and fish - anything he could spare.

More...Visit the Falmouth People Website

A Falmouth coastguard spokesman said today: 'When the British sailor arrived, he was was met by the desperate and starving islanders who had not been delivered any supplies for months.
Remote: He found them on Kanton Island, an atoll between Hawaii and Fiji
'The supply ship which should have brought them provisions was stuck at a nearby island. They had been living off just coconuts and any fish that they could catch for months.'
The coastguard said there was no way of knowing who would have found the starving population, had not Mr Bond stopped off on there.
Richard Williams, Falmouth's Watch Assistant said: 'The British sailor has given the islanders all the supplies that he can spare from his 33 foot yacht.

'We are now working with the Americans to drop supplies or land on the island. As the island was used by the Americans and the British during the war it does have a run way.
It is the largest, northernmost and sole inhabited island of the Phoenix Islands, in the Republic of Kiribati, located in the South Pacific Ocean between Fiji and Hawaii

'We don't normally get requests like these from British sailors, but hopefully we will be able to help the islanders to get the supplies that they need.

'So far, we have been given a shopping list of provisions such as cooking fat, rice, sugar and flour which we have passed on to the Americans.'
As well as being a delivery skipper, Mr Bond is reported to have worked for the disaster relief charity, ShelterBox, based in Cornwall.
Life saver: Mr Bond, right, gave the desperate islanders any supplies he could before contacting the authorities

Print this article Read later Email to a friend Share this article: Facebook Twitter Digg it Reddit Fark Del.icio.us Newsvine Nowpublic StumbleUpon MySpace Comments (64)Here's what readers have had to say so far. Why not debate this issue live on our message boards.
The comments below have not been moderated.
Newest Oldest Best rated Worst rated View all The top comment is obviously fake, if they had internet access there people would have known to help, there supply ship did not arrive it is not there fault, Mr Bond activly

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1276382/UK-sailor-Alex-Bond-saves-24-starving-Kanton-islanders-voyage-Australia.html#ixzz0tH20KxJ6

Alex Bond

great to read your blog,sounds like you had a lot of fun,sorry to hear that you plan on selling the yacht,but is probably the right decision. It's a good boat, so it must be easy to sell. well done.
ive just finished a delivery from hawaii to australia on a 33 ft yacht,currently in taiwan,but fly home tommorow.
cheeers alex

Eveline

Hoi luitjes,
Vergeleken bij jullie verhaal is het verhaal van Alex wel echt chill! Maar zo zie je maar dat wat communicatiemiddelen toch wel handig zijn.
Daan, we hebben wel een paar beessies voor je!
Morgen gaan we allemaal voetbal kijken. Nu is de troostfinale bezig en na een paar hele hete dagen gaat het zo regenen en mogelijk flink onweren. Dat zal hopelijk de warmte wat verdrijven.
Duitsland staat als met 1 - 0 voor. Morgen moeten wij winnen!
Hopelijk lukt het jullie een leuk huisje te vinden voor de laatste 2 weken. Alhoewel we blij zijn dat jullie terugkomen zullen we jullie verhalen zeker gaan missen!! Ik denk dat jullie de vrijheid en de schoonheid van de oceanen, de stranden en de leuke contacten met de andere wereldreizigers wel erg zullen gaan missen.
Het is nu 1 - 1!

Vanuit warm Zoetermeer sturen we jullie heel veel groetjes en de wens dat jullie nog een top laatste periode zullen hebben.

Liefs, Eveline

Ivo Baurichter

Beste Giel , Monica en kids,
Van Joep en Ciel hoorden we van jullie avontuurlijke reis.
Akke en ik genoten van de foto's en de reisverslagen.
Vrienden van ons, Henk en Joke Bijl charteren op de catamaran Zeevonk in het Caribisch gebied, Google op Zeevonk en je vindt hun actuele verhaal.
Jelmer onze zoon is piloot op de 747 bij KLM en hij vliegt nu vaak de route St. Maarten Curacao.
Ik wens jullie nog een gouden tijd op dit laatste deel van de trip.