coversfamily.reismee.nl

Gewoon leven zoals in Nederland.....

We verblijven nog steeds in het appartement in Mallorca, het weer wordt wat minder maar nog steeds een heerlijk zonnetje iedere dag.

Dit is ons huisje zegt Luuk iedere dag en zo voelt het ook.... Giel gaat iedere ochtend werken...(Hij werkt veel harder dan thuis:)! En wij doen wat schoolwerk, middagslaapjes, huishoudelijke karweitjes,boodschappen etc. Het zelf lesgeven mmmm... Daan die op school altijd zo zijn best doet....heeft bij 'juffie Monica' helemaal geen zin en vindt alles wat hij moet leren stom!!!! Nikki daarentegen is leergierig en wil meer dan dat ze hoeft!

Wij wonen in hetzelfde appartementencomplex als Erik, die onze boot heeft gekeurd.... Erik woont hier met zijn vrouw en twee kinderen. De kinderen zijn van dezelfde leeftijd als die van ons, dus die spelen samen buiten en we hebben gisteren met elkaar Nikki's verjaardag gevierd. Nikki voelde zich echt jarig.

Ik en de kinderen zijn al twee dagen niet op de boot geweest omdat het daar een grote rommel is met rond slingerend gereedschap etc.. dus niet echt een plek om te zijn op het moment.

Giel is optimistisch en hoopt dat we as woensdag wel klaar zullen zijn......

De Generator wordt vervangen door zonnepanelen die ons van elektriciteit gaan voorzien. Deze vervanging brengt met zich mee dat het elektrisch koken vervangen moest worden door koken op gas. Alle lampen moeten LED worden en magnetron en wasmachine zullen het waarschijnlijk hierop niet doen. De zonnepanelen moeten op een constructie gemaakt worden zodat ze goed vast zitten en het er ook nog een beetje mooi uit gaat zien....

In de motor/tank blijkt water te komen... De oorzaak is nog niet ontdekt..... Hiervoor moeten eerst de honderden liters diesel eruit om in de tanken te kunnen kijken... dit is niet zomaar gebeurd dus is er nu een noodoplossing gemaakt....... Een dag tank waarin de diesel eerst gepompt wordt voordat het naar de motor gaat. Als er eventueel water meekomt zie je dat direct en kun je dat eruit halen. Water is zwaarder dan diesel dus zakt naar de bodem, dus dat is dan makkelijk af te tappen.

Alex onze schipper...... Die wij via internet hebben gevonden is al weken hard aan het werk op onze boot. Alex heeft veel zeilervaring...Heeft jaren met zijn gezin gezeild. Zijn kinderen zijn nu 12 en 14 en wonen nu in Engeland op hun boot. Hij is heel erg technisch en handig en helpt ons enorm!17 oktober 2009