coversfamily.reismee.nl

Onze eerste nachten op zee

Na een aantal dagen flinke stormop Mallorca zijn de voorspellingen goed, kalm weer windkracht 2 a 3 zuid oosten wind, de boot zo goed als klaar........... vertrekken!!! Eindelijk uit de haven van Mallorca, Een klein half uur varen gaan we voor anker, vlak voor het strandje van ons appartement. Het appartement schoonmaken en heeel veel boodschappen doen....en nog afscheid nemen van Erik, Pina, Jessica en Fabio!

De kinderen zijn erg opgewonden om te vertrekken, Daan en Nikki zijn wel een beetje verdrietig als we na het afscheid in ons kleine bootje stappen om naar ons voor anker liggende schip te varen. Luuk snapt er ook nog niet veel van en zegt de hele tijd Mama huis toe?....Nee Luuk dit is nu ons huis.......En als dan ook nog oma belt....is het missen van thuis wel een beetje aanwezig.

De dagen vlak voor vertrek twijfel ik toch wel heel erg of ik nou wel op de boot moet stappen.... ik vraag me echt af of de boot er nu wel echt klaar voor is en of er geen rare dingen zullen gebeuren....we hebben immers nog nooit gevaren op deze boot. Er zijn allerlei aanpassingen gedaan om er voor te zorgen dat er geen water in de motor komt maar gaat het ook echt allemaal werken.....

Ik weet niet of ik het wel durf en lig er wakker van..... Ik zeg tegen Giel dat ik wil gaan vliegen met de kinderen zodat hij het eerste stuk...wat dan ook al gelijk 36 uur varen is....samen met Alex mag proberen of alles het wel doet....

Uiteindelijk besluit ik toch mee te gaan, omdat de weersomstandigheden goed zijn om rustig te wennen.

Gelukkig gaat alles goed! De motor werkt goed...als we maar iedere twee uur water aftappen uit de dagtank!

We zijn nog geen 10 minuten onderweg of de dolfijnen zwemmen al om onze boot!!! Wij zijn met zijn allen heel blij met deze ontmoeting!

Het is 220 mijl varen naar Cartegena best een flink stuk voor de eerste x....... we doen er ongeveer een uur of 30 over! We doen veel motor/zeilen omdat de wind niet echt hard waait en we de tank leeg willen hebben,zodat er onderzocht kan worden hoe er water in de tank kan komen.

Niemand is zeeziek en de kinderen slapen heerlijk de eertse nacht op zee. Alex en Giel wisselen s'nachts af! Ik kan gaan slapen! Maar dat doe ik natuurlijk niet echt goed! Ik slaap licht en wordt wakker van ieder vreemd/nieuw geluid!

Cartegena is leuk! We liggen midden in de stad, langs de boulevard aangemeerd. We hebben flink veel bekijks en er stoppen veel mensen om te kijken..... Waarnaar? Is het onze boot? Wij weten het niet en maken vriendelijk praatjes met veel mensen. Luuk roept tegen iedereen hola!

De volgende stop zal zijn in Gibraltar! Wederom ongeveer 250 mijl varen. Hier kunnen we de laatse klussen aan de boot afmaken.

Reacties

Reacties

Eveline

Hoi allemaal,
Superspannend allemaal! En wat gaaf van die dolfijnen! Wij zijn ook benieuwd hoe het nu met de boot gaat. Moet dat nu steeds, de dagtank elke 2 uur legen? Lijkt me best vervelend. Ik hoop wel dat het slapen wat beter gaat worden. Hoe lang blijven jullie in Cartagena? Ik zal een paar foto's van de nieuwbouw mailen. Er wordt flink doorgewerkt.
Groetjes en een dikke knuffel,
Eveline & Co.

Ankie

Hallo lieve mensen,

Jeetje wat een bofkonten, gelijk dolfijnen die met jullie mee zwemmen. Dat moet een goed teken zijn. Geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken, het is iedere keer weer genieten.
Veel liefs Ankie, Oscar en kids

de huizertjes

Hai lievies
Wat ben ik blij te lezen dat alles goed gegaan is zeg wat een superervaring allemaal.... Dolfijnen, lieve Luuk heb je nog gedaan wat ik had gevraagd aan jou???? ik denk het wel. Heerlijk om weer wat van jullie te horen de herfst gaat er hier nu echt aankomen dus geniet van het mooie weer ook een beetje voor ons dat helpt ons door november.
Dikke kuzzzzzz Max Daan Lisa Bas en Marielle

Rob Covers

Hoi Giel en familie,
Het is leuk om jullie te volgen, leuke fotos. Zo te zien hebben de kinderen het ernorm naar hun zin. Het is misschien wel interressant om te horen hoe jullie dingen doen. Hoe hebben jullie internet? Hebben jullie ook internet op het water of alleen als je in een haven ligt? Ik ben ook benieuwd of je behalve de moter nog andere dingen moet repareren of dat alles het goed doet. Leveren de zonnepanelen genoeg om de autopilot en elektronika op gang te houden of moet je met de motor bijladen? Kunnen jullie zelf drinkwater maken of moet je alles meenemen? Wat hebben jullie voor veiligheids uitrusting - reddingsvlot, zee-anker, epirb, vuurpijlen, sateliet telefoon, enz.? Zeilt de boot lekker? Wat technishe vraagjes, maar ik denk dat veel mensen die jullie volgen dit soort dingen wel interessant vinden. Nogmaals een goede reis en wij wensen jullie het beste.

De mazzel, Rob & Betsie

Mariska en Rick

Holas coversfamily,

Wat een prachtige fotoos en spannende verhalen en zo te zien ook heerlijk weer! In Nederland heeft de herfst goed zijn intrede gedaan. Veel regen en wind en geel oranje rode bruine kleuren. Een hele tegenstelling met de zonnige foto's met stoere, blije gezichtjes en de apen en dolfijnen:-). Er wordt veel aan Nikki gedacht, daan moest vanochtend naar een andere klas omdat de juf ziek is en zei ik ga niet want mijn grote vriendin Nikki is er niet en Rick wilde vanochtend een boek voor Nik mee naar school nemen. Weet zeker dat rick als hij de fotoos ziet vind dat hij echt had meegemoeten:-).

Heel veel sterkte met de klusjes. Duim dat het probleem met het water snel is opgelost en jullie met een gerust hart verder kunnen. Nog meer avonturen tegemoet.

Veel plezier!

Daniel en Monica

Hallo familie Covers,

We lazen jullie berichtje op onze site. Heel leuk dat jullie ook zijn vertrokken. Marokko is echt een aanrader. Goede en nieuwe marina's in Rabat en Agadir (geloof de pilot niet, deze loopt nog achter). Essaouira is echt leuk. Zou leuk zijn om jullie tegen te komen ergens onderweg. Hoe oud zijn jullie kids?
Ik denk dat we zo rond dezelfde tijd op de Kaap Verden zijn. Tot later!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!