coversfamily.reismee.nl

Voor de liefhebbers

Voor de liefhebbers!

Onze boot is een Trintella 53 met verlenging 57ft(17,07m). Dit is een oerdegelijk in Holland gebouwd schip uit 1983! Een oude rolls royce noemde Alex (schipper) haar.

Het is eeen zwaar schip(26ton). Dit is vrij zwaar als je het vergelijkt met andere schepen van gelijke lengte zoals de Beneteau of.Bavaria(10ton). Dat hij zo zwaar is, is een voordeel als je zeilt, zeker met een familie aan boord cruising. Niet zo wiebelig!

De klussen die er verricht zijn en nu nog moeten gebeuren zijn de volgende:

Al gedaan:

Zonnepanelen geinstalleerd, zoutwaterkraan gemaakt, gasfornuis geinstalleerd (ipv electrisch koken), navigatie vernieuwd (Raymarine plotter en radar, tridata, stuuraautomaat, graphics, marifoon, ssb ontvanger, AIS) motor nagekeken, generator nagekeken (niet gelukt om te maken), veiligheidsspullen nagekeken of aangeschaft zoals: reddingsvlot (8pers), epirb (apparaat waardoor alle reddingsbrigades gealarmeerd worden bij nood), vuurpijlen, drijvend flitslicht, zee-anker.

Afsluiters vernieuwd of nagekeken.

Wat we nu nog gaan doen is:

Zonnepanelenstandaards maken om de panelen goed te kunnen zetten tov de zon.

Een dynamo op de motoras zetten waardoor we ook tijdens het zeilen stroom kunnen laden.

Omvormer aangeschaft waardoor we 24v kunnen omzetten in 220v met een maximum van 3000watt

Tank schoonmaken, en kijken waar er water binnnekomt.

Verder nog een paar kleine klussen, maar dat hoort bij het hebben van een boot. Je bent nooit klaar.............pfffffff.

Undecided

Helaas is de watermaker kapot dus dat wil zeggen dat we van zout water geen zoet water kunnen maken. Een watermaker is vrij prijzig..... dus op het moment even geen geld om er een aan te schaffen. We moeten dus alles meenemen. We hebben gelukkig veel ruimte aan boord en een tank van.1000 liter. Dus op de lange stukken erg zuinig zijn met water.

Tom Covers

Een duidelijk en ook vertrouwengevend verhaal. Er is al veel gebeurd; nu het laatste mysterieuze stukje nog.
Veel succes verder en goede vaart.

Colinda

Jeetje, gelukkig al een hoop verholpen. Vind het nog steeds allemaal heel spannend.

Liefs,

Colina

Kunst

Waar blijft die foto van die prachtige driekleur?

Onze trotse Hollandsche banier die, triomfantelijk en fier, zachtjes in de warme oceaanbries wappert!

Liteke

Eindelijk mag ik jullie verhalen dan lezen!!! Super spannend allemaal hoor!!! Wat een belevenis! Ik vind je zo moedig MO!!! haha. ook genieten hoor, maar dat doen jullie wel.

veel liefs
Liteke

de huizertjes

Hai Lievies,

Ok zo'n 70 uur varen , we varen in gedachte met jullie mee. De kids hebben genoten van het kletsen en de afstand werd weer iets minder...tot in Agadir??
groetjes Bas Lisa Daan Max en Marielle

Rob Covers

Zo te lezen heb je het goed voor elkaar. Ik kan me voorstellen dat dit een enorme klus is die eigenlijk nooit helemaal klaar is. I hoop dat je de oorzaak van het water in de diesel kan vinden. Hoe doen jullie internet? Groetjes aan de hele familie en veel geluk, Rob

Kunst

Gilles, hoe heet die schuit van jullie eigenlijk? Jonathan Zimbabwe of iets dergelijks, toch?

Marit,Tys en Finn van Albada/ Paul Covers

Dag lieve familie ,
Wij genieten van jullie geweldige verhalen en Tys en Finn vinden sommige foto`s erg cool! Wij varen slechts over het Snekermeer, Tys in zijn optimist wij wensen jullie veel geluk met de tocht en goede thuis komst in 2010. Tys vroeg zich af of jullie sinterklaas nog hadden gezien? liefs van ons.

Marleen en Tom Covers

Giel van harte gefeliciteerd met je 35e verjaardag en wensen jullie nog vele en gezonde jaren. Ik vonde de verhalen van Daan en Luuk erg boeiend en voor velerlei uitleg vatbaar. We gaan morgen naar Rob en Betsie in Amerika en vieren daar de Kerstdagen.
Nog een fijne dag, goede vaart en hartelijke groeten van Tom en Marleen

Peter en Thérèse Hanenkamp

Ha die Giel,van harte gefeliciteerd met je 35e verjaardag,je ziet dat je nog steeds bij ons op de kalender staat!
We kregen jullie site door van Mathijs en leven zo een beetje mee met al jullie belevenissen!
Geniet van jullie avontuur,lieve groeten van Peter en Thérèse.