coversfamily.reismee.nl

Na 10 dagen Gibraltar!!!! Vertrekken richting Marokko (Agadir)

De laatste klussen zijn verricht!De dynamois geinstalleerd! !Nu hopen dat het ons ook echt elektriciteit gaat brengen! Giel heeft de dieseltank schoongemaakt, op zijn knietjes met een vies dweiltje. De zonnepanelen zijn afgemaakt, We hebben Giel de mast ingehesen en dat ging met aanwijzigingen vanaf 22 meter allemaal goed. Daarna Daan, Nikki en Luuk! Alleen het lekkende water blijft een mysterie...

Dinsdag 03.00 uur is het laag water en de juiste wind om te vertrekken Wemoeten dusookwachten op het juiste weer, Straat van Gibraltar staat er om bekend dat door getijden en wind, zeker indeze tijd van het jaar, het lastig kan zijn om er uit te komen.

We hebben Gibraltar nu ook echt wel gezien. Aapjes gezien, belastingvrij geshopt en meer valt er hier toch echt niet te beleven. Oh ja niet vergeten morgen nog even mijn lancome dagcremetje te kopen! Zeilen schijnt door zon en wind niet echt goed te zijn voor de rimpels

Undecided

Het wordt ook echt al wat kouder dus tijd om te vertrekken!

Marokko is 12 mijl hier vandaan. Vanaf de Gibraltar Rock duidelijk te zien... maar Agadir is 420 mijl varen! Lettend op de wind kunnen we het beste in 1x doorvaren naar Agadir anders is het goed mogelijk dat we anders de wind weer tegen krijgen. Als we gemiddeld 6 knopen zullen varen zijn we er.......70 uur later! Dit is minimaal want we zullen ongeveer maar twee dagen echt wind hebben.

Zal het nu echt te gaan beginnen???? Tot aan vandaag heeft onze reis in het teken gestaan van klussen klussen en nog eens klussen!

Het lesgeven aan de kinderen loopt nog niet echt gestructureerd want het is vaak zo'n troep en herrie dat het er nog niet echt op gezette tijden van komt! Nu maar hopen dat we niet zeeziek worden en echt wat kunnen gaan doen de komende dagen.

Ps wij vinden jullie reacties SUPER leuk! wij willen het liefst iedereen een mailtje terug sturen, maar dat lukt ons helaas niet! Ook de kinderen vragen iedere x of er nog iets geschreven is!

Cool

Sjoerd van Esch

Hoi Giel, Monica, Daan, Nikki en Luuk!

Zo zit ik op zondagavond nog achter de PC, rolt er ineens een bericht uit Gibraltar binnen! Leuk om te lezen, prettige afleiding tussen de Excel-bestanden door.

Als ik het goed begrijp gaat nu de langste tocht tot op heden beginnen. Minimaal 70 uur, dan komen jullie op z'n vroegst ergens in de nacht van donderdag op vrijdag aan in Agadir. Spannend!

Veel plezier! Geniet ervan en kom veilig aan. Vanuit Nederland wordt er meegekeken!

Hartelijke groet, Sjoerd van Esch

P.s. afgelopen zaterdag heeft F3 weer verloren... 2-3... Wel goed gespeeld in de stromende regen.

Lisa Omalley

lieve Dan en Nikki, hoe gaat het met je

Liteke

lieve allemaal,

wat spannend he!!! echt super hoor! BEeeeeetje jaloers........... Lisa maakt haar berichtje morgen nog af, maar het was bedtijd!!! Morgen weer school dus om 8.30 de deur uit..!!
Ik wens jullie heel veel plezier en succes. We denken aan jullie.

veel liefs en een dikke kus
de o'malleys

Elmar (vriend van Peter)

Hoi,

Ik had jullie, maar vooral Giel, gesproken op de verjaardag van Peter (Tipi feestje).
Prachtig om jullie verhalen te lezen. Ik blijf het op de voet volgen. Ik heb namelijk dezelfde droom als Giel.

Veel plezier nog! Groeten,

Elmar

Eveline

Hallo allemaal,
Heel spannend dat jullie nu een langere tocht gaan maken. Hoe is het de bedoeling dat jullie in Agadir blijven? Ik kan me goed voorstellen dat Gibraltar wel lang genoeg heeft geduurd. Hier hebben we een natte week achter de rug, maar vandaag is het zonnig en erg fris. Even buiten kletsen bij school: bevroeren tenen!! Dus geniet van het mooie weer en denk niet aan ons, zielige achterblijvers met koude tenen!!
Deze week volgen weer foto's van de nieuwbouw. Die kunnen jullie dan Agadir bekijken.
Goede reis en veel plezier,
Eveline en kids

Ankie en Co

Hallo lieve mensen,

We zijn nu al benieuwd naar het volgende verhaal, het is toch alsof we een spannende roman met zijn allen aa het lezen zijn, die in kleine stukje is geknipt. Laatst waren we stickertjes aan het plakken en daar zat een klein hartje bij en dat plakte Seb op zijn hand en zei dat is voor Nikki,want ik hou van Nikki. Vonden we zo schattig. Veel liefs en goede reis. En Flyn doet de groetjes aan Daan, Nikki en Luuk
Verder groetjes van ons allemaal.

annemijn

dag daan is het leuk op de boot op school is het leuk
groetjes van annemijn

Amber & Quinten

Hoi,
Nikki, Daan en Luuk....wij hebben dit weekend voor t eerst in jullie kamertje gelogeerd...we vonden het erg spannend....maar wel heel leuk, we zullen voorzichtig zijn met al jullie speelgoed, we zijn ook al aan t sparen voor alle actie poppetjes bij de boodschappen...etc...wij vinden het heeeel erg leuk in jullie huis. veel plezier op de grote boot met alle dolfijntjes...
groetjes, Amber & Quinten

Ayden

Hoi Luuk,

Gaat alles goed met je? Spannend hoor die boot; ik heb gisteren in het zwembad met een speelgoedboot gespeeld. Mama zei toen dat jij ook op een boot zat. De afgelopen dagen was het redelijk weer. Ik heb lekker in de tuin gespeeld. Het was alleen lang niet meer zo leuk, want nu kan ik niet samen met jou spelen!
Nou heel veel plezier, de groeten aan mama, papa, Daan en Nikki!. Een dikke knuffel van je buurvriendje Ayden!