coversfamily.reismee.nl

Reisverslag geschreven door Cilia Covers.......

Het reisverslag geschreven door cilia!

Lieve Giel, Monica, Daan Nikki en Luuk, 6 december 2009

Een verslagje van een zeer gelukkig mens, die het geluk heeft ,dat jullie een reis met de boot maken. En wij Joep en Cilia een weekje mee mogen zeilen. Na een een week in een studio inPark Catalina in Las Palmas op Gran Canaria. Van waaruit we allerlei tripjes gemaakt hebben met de bus. Keken we uit naar de komst van Giel,Monica,Daan,Nikki en Luuk met hun boot.

Zondag 29 november zijn we aan boord gegaan. Het weer is tot nu toe was geweldig,elke dag zon en +/- 30 graden! Heerlijk! We vertrekken vanuit Las Palmas met bewolking en een stevige wind +/_ windkracht 6/7. Voor het eerst van mijn leven zeeziek geweest!!! Giel had tijdens het zeilen een lijntje uitgegooid en jawel hoor.....op een gegeven moment zat er een aan!!! De boot op de automaat en Giel samen met Joep hebben een flink gevecht moeten leveren om hem aan boord te krijgen want het was een flinke +/_ 85 cm!!! S'avonds heeft Joep er een heerlijke maaltijd van gemaakt! Die avond lagen we voor anker en door het geschommel hebben we weinig geslapen. De volgende dag zijn we naar Puerto Rico, in het zuiden van Gran Canaria,gevaren. Een zeer toeristische plaats, het liogt mooi tgen de bergen aan. Met de kinderen verschillende dingen ondernomen zoals, krabbetjes gezocht, naar het strand geweest en gezwommen. Gesnorkeld door Daan en Giel! Erg gezellig allemaal! Ook Puerto Mogan bezocht, Wij Monica, Cilia en de kinderen zijn met de galsbottom ferry gegaan en Joep en Giel met de bus door de bergen. Een erg mooi vissersplaatsjes met leuke winkeltjes en restaurantjes waar alle drie de dames verwend zijn (door Joep) met leuke kleding! Mogan wordt ook wel het klein Venetie van Gran Canaria genoemd. Het is nu zondag en morgen vertrekken Joep en ik naar huis. Helaas is de vakantie voorbij in dit zonnige paradijsje. We hebben een heerlijke week met jullie aan boord gehad.

Ik zal dit niet snel vergeten. Onze hartelijke dank hiervoor!

Liefs en kusjes voor jullie allemaal...

Groetjes Joep en Cilia......op naar het koude Nederland.....brrrrrrrr.......