coversfamily.reismee.nl

Vervolg oversteek Kaapverdische Eilanden

Vervolg Oversteek naar Kaapverdische Eilanden

Vrijdag ochtend 12 december

Nog 260/300 mijl voor de boeg.....Ik sta rond 06.30 op om Ricardo af te lossen.....Ricardo is op Gran Canaria aan boord gekomen. Het is heel fijn om hem aan boord te hebben!!! Hij is heel leuk met de kinderen,kookt heerlijk kan een beetje zeilen en is ook nog eens goed gezelschap! En hij is 27 lentes jong ;) Haha.....leuk voor Mama! We hebben met hem afgesproken dat hij de nacht doet van 0.300 tot 06.30/07.00. Giel doet het tot nu toe van 00.00 tot 03.00 en ik sta s'ochtends vroeg op met de kinderen.

Wind gevonden maar niet voor lang!

Gister aan het einde van de middag viel de wind weer volledig weg!!! En zeilen we vanaf dat moment WEER op de motor! De vooruitzichten zijn ook nog dat dit nog wel kan voortduren tot Zaterdag....Redden we dat wel met de diesel????

In het begin voer de motor 1 op 10! We gaan er een beetje vanuit dat dit nu een stuk zuiniger is geworden na het vervangen van de sproeistukken, en we hebben tot nu toe ook geen water meer gezien in de dagtank....dus dat scheelt ook enorm veel.... we hoeven immers niet meer af te tappen....want daar kwam toch altijd ook veel diesel mee.....

Zaterdag 13 december

Ik heb gister en vandaag de nacht over genomen. Morgen zijn we er!!! Nog ongeveer 86 mijl te gaan, we hebben weer eens geen wind (6 knopen) dus we gaan nu weer op de motor, ongeveer 7 knopen.....Dus over een uur of 11 zijn we er!! Spannend!! Hoe zou het zijn op de Kaap Verden.....We hebben trouwens wel weer lekker gezeild. Met maar 13 knopen wind halen we 7 knopen. We hebben vandaag met het a- cymetrische gennakker gezeild.....Was een heel mooi plaatje.....een héél groot rood/wit/blauw zeil! Ook zagen we vandaag bij bosjes vliegende vissen.....erg grappig om te zien!! Ze komen uit het water zetten met hun vleugels uit....zo zoeven ze over het water als frisbies en met hun staart als roer sturen ze......Ik hoop niet dat er vannacht één onze boot in vliegt.....Dit schijnt regelmatig te gebeuren en je schrikt je kapot.....

Hier op de Atlantische Oceaan is het eindeloos.....dagen hebben we geen boot gezien en de golven zijn héél lang en hoog. Je ziet ze van ver aankomen...nemen de boot mee omhoog om heel rustig weer onder je vandaan te rollen. We komen de dagen door met knutselen, brood bakken, koken een beetje bijslapen, kijken of we nog een vis kunnen vangen....dit lukt maar niet.....De kinderen vermaken zich met elkaar, alleen Luuk kan zich nog wel eens vervelen....en wordt dan héél stout...

Zondag 14 december in de ochtend

Nog maar een paar uurtjes en we zijn er....slecht geslapen en ik heb Giel tijdens mijn nacht een paar x wakker gemaakt. Ik zie de hele tijd veel witte rook uit de uitlaat komen.....Ik ben bang dat dat misschien weer op water in de motor wijst.......Maar in onze dag tank is niets te zien.....Giel is ook niet helemaal gerust en ververst om 2 uur s'nachts nog even de olie..... S'ochtends vroeg worden we al weer vroeg gewekt door de kindjes.... Ik val net weer in slaap en Luuk springt enthousiast schreeuwend op mijn bed.....Mama.....regenboog!!! Na het regenboog berhaal val ik net weer een beetje in slaap als Nikki mijn kamer komt in stormen....Maama kom helpen!!!!! Bééééét een monstervis aan de haak!!!! En ja hoor een mega vis........wahoo....aan de lijn..... Giel krijgt hem bijna niet omhoog....wel 30 kg!!!!!! Het alarm van de vishengel was niet afgegaan......was dat misschien het radaralarm???? die de hele nacht maar bleef afgaan.......Ik zag steeds weer een kleine stipje op de radar, vlak achter de boot......

Giel is trots, Ricardo een beetje wit weggetrokken.....weinig slaap, ofkomt hetvan het aangezicht van een spartelende vis achter de boot en de daarop volgende rituelen......

De kinderen zijn enthousiast, maar ze vinden het ook zielig voor de vis....... net als ik. Daan verzint voor mij en misschien ook wel voor zichzelf redenen waarom het echt niet zielig is.

Mam..... er wordt toch iedere minuut wel weer een nieuwe vis geboren.......Mhhhhhhhhhhh.......tjaaaaaaaaaa........

Straks smullen we heerlijk van deze vers gevangen vis.

Reacties

Reacties

Bianca

Moon! je klinkt al als een ervaren zeilster! Ik zie je al helemaal gaan in de nachtshift. Stoer hoor.
Giel nog gefeliciteerd en Daan... nog maar 3 nachtjes en dan ben jij jarig! Ben je al aan het aftellen?
Ben benieuwd of jullie nog met smaak van de vis hebben gegeten.
Hier in Holland ligt nog steeds sneeuw.
Dikke kus van mij.

Mariska

Monica, ik zit het verhaal weer met een lach op mijn gezicht te lezen. Wat vertel je het spannend... ik kijk uit naar het vervolg..:-)

Colinda

Moontje,

Wat een leuk verhaal weer om te lezen !! Ben benieuwd hoe jullie het hebben gehad op de kaapverdische eilanden, Kan het je jammer genoeg niet vragen want jullie zijn alweer onderweg en de komende weken niet bereikbaar. Laat snel wat van je horen.

Liefs,

Colinda

elena

Lieve Daan, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! we hebben een pak vol sneeuw en we hebben bij onze buurjongen een iglo gemaakt van sneeuw. Ook hebben we een sneeuwpop gemaakt. Het was heel leuk om van de berg af te gaan met de slee. De foto's hebben gezien van jullie en ik vond ze heel leuk. Dikke kus van Elena.

ivana

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Daan! Wij zijn heel hard van de heuvel af gegaan in het park met onze vriendinnetjes. Heb je ook haaien in het water gezien? Wij hebben in onze tuin heel veel sneeuw. Gaat het goed op de boot? Heb je nog walvissen gezien? Wij hebben nu vakantie en hoeven even niet naar school. Dikke kus Ivana

Hein en Thea Egbers

Al een poosje zijn wij jullie aan het volgen. Wat zijn jullie aan een groot avontuur begonnen. Spannend, maar ook heel uitdagend om zo de wereld te ontdekken. Wat leuk dat jouw ouders, Giel, hebben meegevaren, ik heb ze nog niet gesproken dus ga ik dat binnenkort doen. Maar aan de foto"s te zien, en het verhaal van Cilia,hebben zij het geweldig gevonden.
Vanuit een koude en witte Molenhoek, wensen wij jullie
fijne Kerstdagen en een gelukkig en veilig 2010.

Hein en Thea

Elly Adegeest

Hallo lieve monica Giel Daan Nikki en Luuk.
Het is nu Kerstavond en jullie zijn heel ver weg op de boot.
Al een week onderweg naar Suriname.
Ik zie jullie op de boot en meedeinend op de lage en hoge golven.
Ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie over ongeveer tien dagen gezond en wel in Suriname aankomen.
Ik ben heel trots op jullie hoor.
Wat een avontuur zeg!!!

Lieve Daan nog hartelijk gefeliciteerd met alweer je achtste verjaardag.
Oma ziet je nog liggen bij mamma in bed toen je net was geboren in de Weimarstraat.

Dag lieve Nikki.
Ik mis je ook heel erg hoor.

Dag lieve ondeugende Luuk.
Wat wordt jij groot zeg als ik de foto''s ziet

Dag Monica en Giel.

Bedankt voor het lieve briefje en het leuke blad uit '49

Hele fijne feestdagen en een gelukkig niewjaar.
Heel veel kusjes van Oma en Michael.

piet,corrie en mariska

Hallo Giel,Monica,Daan,Nikki en luuk.

Leuk om jullie reisverslag te lezen, we leven met jullie mee. Jullie hebben al veel gezien.
Wij willen jullie een prettige jaarwisseling wensen en een gelukkig en gezond en veel vaarplezier in 2010.

juffies van de"Boomhut"

lieve Nicky, Daan en Luuk,
een heel gelukkig en een bijzonder goed nieuwjaar wensen wij jullie toe, ook voor jullie papa en mama natuurlijk.

wat een avonturen beleven jullie het is erg leuk om te lezen.

goeie vaart en een moeie tijd wensen we jullie toe in 2010

groetjes Nicole en Mariette

rick

nikki ik hou van oma en van jou,

rick

Ankie en co

Hallo lieve mensen,

Veel goeds voor het neuwe jaar en wij kijken uit naar jullie avontuurlijke verhalen over de grote oversteek.

Veel liefs van ons allemaal.

de Huizertjes

Lieve Familie

Wij zijn zo benieuwd hoe t gaat waar zullen ze nu zijn.... we leven erg met jullie mee.
Geniet van de warmte t is hier alleen nog maar koud....we kunnen bijna schaatsen...
dikke knuffels voor allemaal Bas Lisa Max Daan en Marielle

Merky

Happy New Year nog voor jullie allen!!!

Grt,
Merky
(enne Giel ook nog gefeliciteerd he!)

Liteke

Lieve Mo, giel, daan nikki en luuk!

Gelukkig nieuwjaar!!! Jeetje wat spannend weer zeg. Ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie heelhuids op vast land aankomen!!!
Wij zitten van 14 tot 20 februari op st lucia he. Zien we jullie daar????? dat zou gezellig zijn!

ik leef met jullie mee.

wij zijn net gisteravond teruggekomen uit NL en Ierland. Overal sneeuw en ijs en onbegaanbare wegen...... wel leuk gehad hoor!

veel liefs en een dikke kus voor jullie allemaal! xxx

Kunst

Covers, hoe gaat het? Je laat het publiek wel erg lang wachten. Hoop dat alles goed gaat. Denk je aan de muggen in de Amazone?

thom

hoe is de rotti?

joep covers

alle mensen die niet weten waar ze zitten 2 dec
hebben wij een sms ontvangen dat ze de suriname
rivier op voeren maar daarna niets meer gehoord
gr. vader giel

lisa

gelukkig nieuw jaar
xxx lisa

Eveline

Hoi allemaal,
Zo, dat was even lezen gisterenavond. Ik was al heel blij toen je sms'je kwam dat jullie goed waren aangekomen, maar nu ik het hele verhaal less ben ik dubbel blij dat jullie de reis goed doorstaan hebben. Ik vind jullie echt superkanp dat jullie zo weten te genieten ook al gaat er best het één en ander (haha, understatement of the year) mis gaat. Het was natuurlijk wel een feest om zo met 4 gezinnen de binnenlanden van Suriname in te gaan. Alleen die tarantula's: die zien wij liever achter glas in de dierentuin.
Behouden vaart naar Trinidad en we kijken uit naar de volgende verhalen.
Een super 2010 gewenst met nog heel veel mooie avonturen en een behouden terugkomst voor jullie allemaal!
Liefs,
Eveline en kids

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!