coversfamily.reismee.nl

Twee weken Trinidad

Trinidad

De dagen bestaan uit School, klussen, zwemmen, wassen etc! Het is hier echt héél erg warm en we hebben voor iedereen een ventilator gekocht voor boven het bed! Dit kost wel veel stroom vooral als we voor anker liggen. Vandaar dat we de koelkasten s'nachts uitzetten. We zijn aan het expirimenteren hoe het met 4 accu's gaat ipv van 6 en dat gaat denk ik wel lukken! Waarschijnlijk trok 1 kappotte accu de anderen heel snel leeg! Onze dynamo van de motor hebben we vervangen, dit bracht ook nogal wat werk met zich mee...

We vieren de verjaardagen van Coen (Barbarossa) en Mira (Brandaan) met een bbq, zelf gemaakte pizza's en appeltaart!

We zijn gister naar een idylisch strandje geweest. Onder de palmbomen in de schaduw....eten we ....Bake & Shark....een broodje haai...De chauffeur vertelt de kinderen dat er in Trinidad haaien zijn in de zee. Maar hier eten de haaien de mensen niet op, maar de mensen eten de haaien!!!!. Dit is typisch iets van Trinidad. En je ziet de kraampjes overal...... Wij vinden het lekker, met veel sla en saus smaakt het min of meer naar een broodje hamburger. De golven zijn hoog dus het is spectaculair zwemmen.

Carnaval in Trinidad

Er zijn 3 plaatsen in de Wereld waar je echt moet zijn met carnaval. Brazilie, Trinidad en .....Nijmegen :). Ze zijn hier vol in de voorbereidingsfase! Dit is al erg leuk! De Steelbands oefenen en strijden wie er op de twee carnavalsdagen 15 en 16 februari in de optocht mogen meedoen.

Wij gaan op een avond kijken bij een panyard dit is waar de steelbandsoefenen en op zondag bekijken we de competitie. Het is waanzinnig wat een muziek ze met een oliedrum kunnen maken! Het swingt...... We zien daar ook de sexy kostuums die er gedragen worden in de optocht. Ze zijn te koop voor ongeveer 200 euro....... Leuk voor in Nijmegen......

Het is in Trinidad niet zo veilig! De eerste 20 dagen zijn er al 30 mensen vermoord! Er wonen hier net iets meer dan 1 miljoen inwoners waarvan er 300.000 in de hoofdstad Port of Spain.

Als we met de lokale bus gaan vinden we dat in het begin ook best spannend maar het valt allemaal reuze mee!

Twee weken Trinidad is genoeg!

We zijn hier twee weken geweest! Wij hebben onze klussenlijst zo goed als afgewerkt en de Barbarossa en de Brandaan zijn ook zo goed als klaar. De Brandaan en de barbarossa wachten nog op wat bestelde onderdelen die als het goed is vandaag komen! En dan vertrekken we ook diect! Twee weken hier was meer dan genoeg!

We vertrekken rond een uur of 12 en gaan voor anker net buiten de baai. Hier wachten we tot de avond zodat we in 1 nacht kunnen doorzeilen naar Grenada! Er wordt hier wel gesproken over piraterij........maar gelukkig varen we met zijn drieen.......80 mijl.....

Ubbo

Nou, Giel en familie, als ik het zo allemaal lees gaat ‘ie volgens mij goed en zijn jullie behoorlijk aan het genieten (naast alle klussen). Vaar wel in 2010! (wel wat laat, maar dat maakt toch niet uit?)

(juf) Beate

Hallo allemaal,
Voor 't eerst een verhaal van jullie gelezen (dankzij Daan!). Wat spannend, ik krijg er hartkloppen van. Ik heb bewondering voor jullie moed! Ik blijf jullie vanaf nu volgen en heb nog heel wat verhalen tegoed. Ik ga gauw beginnen de berichten na te lezen.
Liefs vanuit Z'meer. En i.d.d.: alle goeds, liefde en gezondheid voor 2010!!!

Sjoerd

Hmm, lees ik hier iets over sexy pakjes en Carnaval...??? Als rechtgesnaarde Brabander kan ik me nauwelijks voorstellen dat Brazilië, Trinidad laat staan Nijmegen 'the places to be' zijn met Carnaval. Maar goed, als ik dan lees over swingende muziek en sexy pakjes denk ik toch dat Giel (en de rest natuurlijk) het beter voor elkaar heeft op dit moment dan wij hier in het nog altijd koude Nederland...

En dan hebben we ook nog eens verloren afgelopen zaterdag met 0-4! Ggrmmmbll!@#$%^&*(

Ik ga gauw de foto's bekijken!

Goeie reis naar Grenada! Groeten uit Zoetermeer,
Sjoerd

Timo, Carlijne, Ayden en Yuna

Hoi buurtjes,

Met enige regelmaat lezen wij jullie verhalen. Wat een spanning en sensatie allemaal. Gelukkig gaat alles goed met jullie en genieten jullie volop! Luuk, alvast gefeliciteerd met je verjaardag; maak er een mooie dag van! Jij mag vast ook de hele dag zelf bepalen wat je doet en eet (net zoals je grote broer Daan!).

Hier gaat alles goed, het is alleen erg koud en nat. Gelukkig is de sneeuw weg; Ayden vond dat maar 3x niets! Als het straks weer zomer is en jullie terug zijn kunnen jij en Ayden weer lekker in de tuin spelen!

Inmiddels is de ooievaar langs geweest en heeft Ayden op 12 januari een zusje gekregen; Yuna. Alles gaat goed; behalve die nachten :)

Nou geniet lekker van het mooie weer en Monica, blijf die verhalen schrijven; het is erg leuk om te volgen wat jullie allemaal meemaken!