coversfamily.reismee.nl

Sandy Island is zooo mooi maar het ankeren lukt ons niet!

30-01-10

Op weg naar Union Bay willen we lunchen bij Sandy Island. De Brandaan ligt al en zijn klaar om te snorkelen in dit super heldere turqoise water aan een strook spierwit strand met palmbomen. Wij verheugen ons er ook op. Wij zijn echter nog niet zo handig met het ankeren en we krijgen het dan ook niet voor elkaar. Iedereen kijkt hoe wij keer op keer het anker op halen om het weer te proberen. Het waait hard en er is een behoorlijke stroming. Giel heeft moeite om onze boot zonder boegschroef op de juiste plek te houden. En ik probeer met handen en 'roepen', Giel te vertellen waar hij naar toe moet sturen, om het anker weer uit te gooien of in te halen. Het lukt niet.....!?!? Toine van de Brandaan laat zijn lunch voor wat het is en komt ons helpen..... Na nog drie pogingen geven we het op. Ons anker houdt het hier niet...... Maar we hebben wel weer wat geleerd. Toine geeft ons tips hoe we het anker wat sneller kunnen laten vallen en leert mij hoe ik met gebaren Giel duidelijk moet maken wat hij moet doen.

Union Bay Ontmoeting met de Valentijn

Wow!! Wat is het hier mooi! We vinden een prachtige ankerplek en we hebben een super uitzicht! Turquoise water met donkerblauwe vlekken waaronder het koraalrif verborgen ligt. De Valentijn ligt al in deze baai en ze komen gezellig naast ons liggen. We hebben ongeveer een maand geleden afscheid genomen op de Surinamerivier, waar Daniel op de valreep nog onze v-snaar, die er af geschoten was, heeft helpen maken! De kinderen zijn zooo blij dat ze elkaar weer zien en we borrelen met zijn allen bij ons op de boot. Kees en Martha van de Pjotter borrelen ook mee. Kees en Martha zijn klaar met werken en hebben afscheid genomen van hun werkende leven. Ze heben het ingeruild voor het'werkende' leven op hun zeilboot! Ze hebben het plan om na 2,5 jaar zeilen weer thuis te zijn. Kees boodt op de Suriname rivier aan om op onze boten te letten toen wij het binnenland in gingen...Dit heeft hij geweten.... Toen wij nog maar net weg waren, kwam onze boot bijna tegen een andere boot aan. Onze boot bleef niet op zijn plek!!! Hij redt onze boot en die van de buren door deze te verplaatsen! Ook de boot van de Barbarossa heeft hij moeten verleggen! Wij bedanken hem en hebben een gezellige ontmoeting!

In Union Bay lopen we wat over het eiland. Kopen heerlijk fruit bij de kleurrijke fruitkraampjes, terwijl de kinderen zich op de boot vermaken met elkaar.... Met de marifoon houden we contact. We snorkelen wat en we vertrekken naar de Tobago Cays.

(juf) Beate

Jullie maken wat mee! Hoe belangrijk zijn 'goede buren', die bij springen, als er nood aan de man is!
Hoe paradijselijk het er is ... ik zie het voor me. Even ruilen???