coversfamily.reismee.nl

"Ik zei het toch dat we er niet tegen aan zouden komen"

Martinique

23 februari 2010

Samen met de Barbarossa vertrekken wij naar Martinique 25 mijl varen in 3 uurtjes. We doen daar vééél boodschappen! De afgelopen weken hebben we alleen dure boodschappen kunnen doen in houten ,kleine supermarkten waar alleen het hoognodige te vinden was. Dus de Franse Lidl achtige supermarkten zijn heerlijk om onze voorraden weer bij te vullen....30 liter houdbare melk, liters water, pasta etc etc

Daan, Nikki en Luuk hebben alledrie het virusje uit het koude New York opgepikt. En we doen het dus een beetje rustig aan.

Onze volgende bestemming is Dominica. Vanuit Zuidelijk Martinique red je dat niet in een dag. Dus we varen een stuk noordelijker om daar een nachtje onrustig te rollen in een baai(Grand Anse Dárlet). Ik heb migraine dus krijg er niet zoveel van mee....... Behalve dat we weer 3 keer moeten ankeren voordat we goed liggen. En dan nog niet echt......

De derde keer ankeren besluiten we het anker direct achter een catamaran uit te gooien. We drijven uit en liggen perfect..... Er is wel een behoorlijke stroming die ons heen en weer laat rollen.

's Nachts blijkt dat dit toch niet zo'n goed idee was en we komen wel erg dicht bij die catamaran te liggen. Ruzie met Giel, want die vindt, nadat ik hem heb wakker gemaakt voor de 5e keer, dat ik me niet zo druk moet maken.....hij gaat weer slapen......Nou het scheelde maar een haartje........

'Ik zei het toch dat we er niet tegen aan zouden komen'; zegt Giel chagrijnig de volgende ochtend, wanneer hij zijn bed uitrolt.

Reacties

Reacties

(juf) Beate

Ow, arme Monica. Migraine?!? Hebben ze die daar ook al.... Ik hoop, dat ze bij de Franse Lidl ook voldoende paracetamolletjes hebben voor alle hoofdpijn en New York virusjes. I.d.d., vooral rustig aan doen.
En mannen, hè? Luisteren, ho, maar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!