coversfamily.reismee.nl

Anguilla/St Maarten

Voor alle foto's klik hier http://coversfamily.jalbum.net/

Van St Maarten zeilen we naar Anguilla. Anguilla is een leuk eilandwaar we rustig liggen....geen gewiebel. Op het eiland vermaken we ons op het strand.....Je hoort overal muziek, live bands, de sfeer is gezellig. Voordat we terug zeilen naar St Maarten ankeren we bij Sandy Island, een onbewoond bounty eiland, waar de kinderen schelpjes zoeken en wij een biertje drinken..

Terug op St Maarten gaan we voor anker bij Grand Case......hier gaan we weer naar het straatfeest en kijken naar de zonsondergang tijdens Happy Hour en met een coctail......

Michael en mijn moeder gaan ook nog een dagje naar St Phillipsburg....De stad in..... Wij ontmoeten de Modesty......Leuke mensen uit Den haag en Rotterdam met hun dochtertje van 1,5 jaar. Zij zijn voorgoed vertrokken uit Nederland.....

Van Grand Anse zeilen we naar de andere kant van St Maarten, Ile Pinel....Dit eiland is tot 4 uur s'middags bomvol met dagjes toeristen. Zij verlaten het eiland allemaal rond 4 uur en dan hebben wij het eiland voor ons alleen!! Daan en Nikki zijn stout.....met hun snorkels verleggen ze de ankertjes van de kleine bootjes bij het strand. Een Franse dame haalt mopperend haar ankertje op en de kinderen kijken mij schuldbewust aan.....dan weet ik dat zij het hebben gedaan!!! Wij snorkelen en zien veel kleurrijke visjes. Mijn moeder ziet zelfs een rog door het heldere water, bij haar voeten....

Bij het ankeren krijgen we weer veel blikken en gebaren van de boten die er al liggen. Er is weinig ruimte en wij willen er nog tussen..... Wij vinden dat het makkelijk kan maar voordat we goed en wel liggen....Hebben we weer veel comentaar gekregen...pfffff.

Gelukkig is er ook een vriendelijke Franse jongen die zijn boot een stuk naar achter legt zodat wij er iets makkelijker tussen kunnen....

Nu liggen we in de haven van het Radisson hotel. Het is hier erg heet en we vertrekken zo weer naar een ankerplek waar we iets meer vrijheid, wind en zwemwater hebben. Maar hier hebben we weer 1600 liter water kunnen tanken en de was kunnen doen! Ook hebben we weer gezwommem bij het mooie Radisson zwembad....maar deze x werden we weggestuurd!!! We waren overduidelijk geen gasten......mmmmm snel weg hier! Ook was het bijna een aanvaring met het invaren in de kleine haven!!! Gelukkig had de jongen van de boot naast ons zijn stootkussen bij de hand en kon deze n og net tussen onze twee boten houden!!! Zweten!!!!

Vandaag hebben we veel aan mijn tante gedacht en aan haar en onze familie......Mijn moeders zus is afgelopen week overleden en werd vandaag begraven.....onverwachts....