coversfamily.reismee.nl

In Vogelvlucht hoogte en dieptepunten Saba en weer St Maarten!

Inmiddels weer op St Maarten!

We kunnen er geen genoeg van krijgen! Het is niet zozeer St Maarten waar we zo verzot op zijn maar meer het idee dat we ergens willen blijven totdat we er genoeg van hebben. En we hebben nog steeds zin om te blijven! Alhoewel het nu wel een beetje begint te kriebelen om weer door te gaan.

Op Saba haddden we veel wind en was het bijna onmogelijk om te liggen. We hebben nog wel het hoogste puntje van het koninkrijk der Nederlanden beklommen! Dat was zwaar!!! Maar we hebben het gered! De kinderen renden de berg sneller op en af dan wij! Een geweldig uitzicht op de top als beloning. Het laatste stukje was zelfs zo steil, zodat we ons met een touw omhoog moesten trekken.

De Modesty ging niet mee omdat de wind erg hard woei en zij niet echt op hun gemak waren om hun boot onbemand achter te laten. Dus samen met de Valentijn hebben we deze tocht gemaakt.

Geen saaie momenten hier!

In vogelvlucht de hoogte en dieptepunten

Noem even snel een aantal dingen die we hier voor onze kiezen kregen.......

1. Krijgen ons anker niet omhoog in de lagoon van Marigotbay St Maarten, zit muurvast in de modder

2. Lopen weer vast (te ondiep) in deze Lagoon! Zelfs in de vaargeul!

3. Trekken ons luik kapot!

4. Vol tegen de wind in van Saba naar St Maarten, op het laatst besluiten om maar in St Philipsburg te ankeren ivm de wind en stroming die we vol tegen hebben.

5. Zodiac die lek is, doordat Giel er tijdens de reparatie van een ander lek er met zijn mes in prikt!!!!

6. Kapotte Acculader.

7. Dynamo die niet goed werkt.

8. Bilgepomp die het begeeft.

9. Jack die een boete ontvangt van 500 euro voor het niet inklaren......!!!!! En heel veel rompslomp om deze boete te betalen! Kost hun twee dagen!

10. Generator laadt niet!

11. Wij raken voor de tweede x ons mapje kwijt met paspoorten en bootpapieren! Na goed nadenken en rondbellen (door Brenda) blijkt hij bij de reparatiewinkel van de laadregelaar van de generator te liggen!

12. Zeilschip ligt voor anker in de baai waar wij ook liggen, 's ochtends worden we wakker en zien we hem op de rotsen liggen! Kan ons ook overkomen, enge gedachten!

13. Worden weer uit het zwembad gestuurd bij het Radisson.....Nu met de kinderen van de Valentijn

Hoogtepunten

1. Modesty is bij ons aan boord om te helpen met het anker! Met hun duikset en hulp krijgen we het anker weer los!

2. Ze zijn nog steeds bij ons aan boord als we de lagoon uit willen varen en weer vast komen te liggen. Jack duwt met zijn dingy tegen onze punt en krijgt ons los!

3. Jack waarschuwt ons op tijd en wij vertrekken snel! Wij zijn ook niet ingeklaard en gaan snel naar de Franse kant om de boete te ontlopen.

4. Hebben het zo leuk met de Valentijn en de Modesty!

5. Wij vrouwen krijgen van de mannen een héél mooi armbandje van de mannen! Alvast voor moederdag. Mooie herinnering!

6. De mannen hebben een stapavond en klussen.

7. De vrouwen doen echte vrouwen dingen.....winkelen en winkelen en kletsen en kletsen.....

8. De kinderen spelen en spelen! En hebben een pyamafeestje op de Jonathan

9. Klimmen op Saba de hoogste berg!

10. Vieren Paasavond op Eustatius met een straatfeest.

11. Zoeken paaseieren op de Valentijn.

12. Hebben toch nog even gezwommen in het zwembad van het Radisson resort!

Elmar

Hoi,

klinkt allemaal nog steeds fantastisch!
Over het ankeren;
Normaal gesproken zit er op de GPS installatie een functionaliteit "anchor alarm". Deze functionaliteit geeft je de mogelijkheid om een alarm af te laten gaan als je buiten een straal vanaf de prositie van je anker komt. Kan erg handig zijn om dit in te stellen als je gaat slapen. Slaap je toch een stuk rustiger!

Veel plezier nog!
Groeten,

Elmar

Erik

Hee, ik zie 13 - en maar 12 + punten ?? Dat gaat niet goed he ??? Ha ha ha...verder zou ik zo willen ruilen, alhoewel het nog steeds goed toeven is in casa de covers...tuintje is weer netjes, hek deur gaat weer normaal dicht...weer wordt hier eindelijk wat beter, gisteren mn eigen boot, zomer klaar gemaakt...althans de start ervan, verhuur klaar maken...dus...grtjs aan allemaal
liefs, Erik